Profesní seniorita – koncept vzdělávání zaměřený na profesní rozvoj zaměstnanců, pokračoval v polovině ledna 2017. Druhého cyklu vzdělání v rámci programu s názvem Nástroje profesního ukotvení a rozvoje kariéry se zúčastnil tým restaurace v Kuksu, Baroque – place with taste, s.r.o. Vzdělávání s výcvikem se zúčastnilo dalších 9 klíčových pracovníků. Jedná se prakticky o všechny profese zahrnující kuchyni i obsluhu v restauraci.
Jak jsme uvedli v aktualitě prvního projektu profesní seniority v gastronomii v listopadu 2016, Nástroje profesního ukotvení a rozvoje kariéry jsou nový unikátní licencovaný zahraniční vzdělávací program zaměřený na nácvik zaměstnanců řídit vlastní kariéru a osobní rozvoj. Motivuje ke spolupráci v pracovním týmu, vede ke spoluodpovědnosti za kvalitu odváděné práce. Učí zaměstnance, jak předcházet a řešit konflikty vznikající na pracovišti. Připravuje zaměstnance na to, jak zvládat změny na pracovišti (očekávané i neočekávané). Více o programu: „Nástroje profesního ukotvení a rozvoje kariéry“.
Ukazuje se, že dobrá spolupráce mezi personálem „na placu“ a personálem v kuchyni je klíčová pro úspěch samotné restaurace. Jedná se o kolektiv lidí, který se vytvářel postupně a je složený z lidí, kteří pracovali v různých restauracích a podnicích a přináší si s sebou nejen různé zkušenosti, ale i různé návyky a „zlozvyky“. Zpočátku je vždy velmi obtížné a náročné tým sladit tak, aby fungoval podle nastaveného společného konceptu, který byl stanoven restaurací. Právě tomuto „doladění“ vztahů, profesionální spolupráci a rozvoji další kariéry zaměstnanců má nápomoci program vzdělávání Nástroje profesního ukotvení a rozvoje kariéry.
Doplňujeme vyjádření účastníků – co bylo podle účastníků:
NEJUŽITEČNĚJŠÍ:
- uvědomění, jak aktivně využívat své schopnosti;
- uvědomila jsem si, že své schopnosti získané jinde můžu využívat i v práci;
- měla jsem možnost se zamyslet nad sebou;
- uvědomění si změn v práci, budou vždy a vím, jak je zvládnout.
NEJDŮLEŽITĚJŠÍ:
- uvědomění si, že lidé by se mezi sebou měli vždy domluvit;
- přivedlo mě to k zamyšlení nad tím, jak si udělat více času i na rodinu;
- vysvětlení stresu a možnosti zvládání stresu;
- neumím vybrat jedno téma, líbil se mi celý program;
- celkově mi to pomohlo, líbilo se mi, že vše na sebe navazuje.
Proč vzdělávat zaměstnance restaurací?
Majitelé obou restaurací BAROQUE by rádi svým konceptem obou restaurací zvýšili prestiž a úroveň kvalitní gastronomie v naší zemi a s ní souvisejících služeb.
Vzhledem k tomu, že obě restaurace BAROQUE existují teprve krátce, nebylo jednoduché pro tak náročný gastronomický projekt získat dobrý tým zaměstnanců. Lidé v týmu musí být schopni a ochotni se na tak náročném gastronomickém konceptu podílet a věnovat mu i značnou část svého volného času. Důležitou prioritou je, aby nový kolektiv velmi dobře spolupracoval, zejména pokud se týká spolupráce personálu v kuchyni, a tzv. na „place“.
Dobrý a spolupracující tým lidí se netvoří snadno a vyžaduje poměrně dlouhý čas a souhru ve zvládnutí bezpočtu náročných pracovních situacích. Z těchto důvodů se majitelé restaurace rozhodli investovat do vzdělávání svých zaměstnanců, aby se proces „sehrávání“ týmů obou restaurací urychlil. Investice do vzdělávání zaměstnanců považují majitelé za důležitou součást firemní strategie – do restaurace, ve které pracují spokojení zaměstnanci, motivovaní vytvářet pro své hosty prostředí se vkusem a skvělou kuchyní, se budou návštěvníci rádi vracet.